.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ ضرغامی به لغو مناظره رضایی و ولایتی

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی در پاسخ به خبرنگاران درباره مناظره های توضیحاتی داد که می توانید در ادامه بخوانید:


*اکثر برنامه‌های گفتگو محوررادیویی و تلویزیونی عملاً تبدیل به مناظره شده است. مثل گفتگوی آقای مرتضی نبوی و آقای عباس سلیمی نمین.

*برنامه مناظره "رو به فردا" بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و گرنه خیلی از برنامه‌های رادیو گفتگو این وضعیت را دارند. بنابراین وقتی از برنامه‌ای به صورت جدی توقع مناظره می‌رود، اگر زیاد در هفته تکرار شود، ارزش واقعی را از دست می‌دهد و جذابیت لازم را برای مخاطبان ندارد.

*رویکرد رسانه ملی در مناظره‌ها چندی پیش از طرف من اعلام شد. حتماً مناظره‌های جذاب و واقعی بین جریان‌های مختلف سیاسی فکری اجتماعی می‌تواند از موثرترین ساختارهای برنامه‌های رادیو و تلویزیونی باشد. تقاضای من از صاحب‌نظران سیاسی این است که در واقع خط کشی قبیله‌گی و مشخصاً دو دسته بودن جریانات سیاسی را به مناظرات راه ندهند.

*ما گروه‌ها و سلایق مختلف سیاسی داریم که این منحصراً به دو جریان سیاسی مشخص و سنتی محدود نمی‌شود. این تقسیم‌بندی سنتی مدت‌ها به هم ریخته است. شما از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، روزنامه‌ها و صحبت‌های شخصیت‌های مختلف سیاسی ماه‌ها است متوجه این موضوع شده‌اید که ما دو جریان برجسته سیاسی نداریم. الان جریانات متعدد سیاسی در حوزه‌های مختلف صحبت می‌کنند و موضع می‌گیرند و باید همه جریانات سیاسی به نوعی در گفتگوهای ما حضور داشته باشند.

*متاسفانه افرادی که قصد شرکت در برنامه‌های مناظره را دارند شروط زیادی می‌گذارند و مناظره شکل نمی‌گیرد.

*در مناظره پنجشنبه اول بهمن‌ماه از دو جریان سیاسی دعوت کرده‌ بودیم و بر خلاف هماهنگی با دو شخصیت و اعلام قبلی متاسفانه از سوی یکی از دو طرف جریان مناظره پاسخ منفی دریافت کردیم و به دلایلی که برای خودشان محترم بود در این مناظره شرکت نکردند. البته ما علاقمند بودیم طرف دوم مناظره که تقصیری در این میان نداشت حداقل با فرد پیشنهاد بعدی ما موافقت کند. متاسفانه ایشان هم در مرحله دوم اعلام کردند می‌خواهند با فرد خاصی مناظره کنند و با افراد دیگری که از دید ما شخصیت برجسته‌ای در حوزه سیاسی هستند، مناظره نکردند.

*درخواستم از طرف‌های گروه‌های سیاسی و جریان‌های فکری که علاقمند به حضور در برنامه‌های مختلف گفتگو محور صدا و سیما هستند این است که اعلام آمادگی کنند و خیلی شرط و شروط نگذارند. متاسفانه ما با این مسئله رو به رو هستیم افرادی که قصد شرکت در برنامه‌های مناظره را دارند شروط زیادی می‌گذارند که مناظره شکل نمی‌گیرد.

*این مطلب که خیلی‌ها نمی‌خواهند در مناظره شرکت کنند را قبول ندارم. اتفاقا شخصیت‌های مختلف اصلاح طلب‌ها اصرار زیادی برای حضور در برنامه‌های صدا و سیما دارند. یکی از ایرادهایی که به ما می‌گیرند این است که چرا نمی‌گذارید ما در رادیو و تلویزیون حرف بزنیم. به هیچ وجه ما مواجهه با بی‌اعتنایی از سوی جریانات سیاسی نیستیم. برخی معتقدند یک طرفه بیایند و مسائلی مطرح کنند که به نظرم صحیح نیست. بهتر است به قول معروف برای خودشان کلاس نگذارند. ما شهروند درجه یک و دو نداریم، شخصیت سیاسی یک و دو هم نداریم. همه محترم هستند. علاوه بر آن ما خط قرمز نداریم.

*برخی معتقدند یک طرفه بیایند و مسائلی مطرح کنند که به نظرم صحیح نیست. ما شهروند درجه یک و دو نداریم ،شخصیت سیاسی یک و دو هم نداریم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

dadman 3 بهمن 1388
راست ميگه .از بس فوتبال پخش كردن كه ديگه وقتي اسم فوتبال رو جوونا ميشنون ،حالشون خراب ميشه.!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.16 seconds.